Directie Hibernis portretfoto

DataDossier brengt informatiebehoefte volledig onder controle

Chris Krabben en André Lammers van IT-bedrijf Hibernis uit Winterswijk stellen zich elke dag weer ten doel klanten te helpen hun plannen om te zetten in werkbare IT-oplossingen. “Bijvoorbeeld door softwareproducten te ontwerpen die klanten echt vooruit helpen. Zoals met DataDossier, een platform dat ondernemers in staat stelt om eenvoudig alle bedrijfsdata te verzamelen, te beheren en met elkaar te verbinden. Op die manier breng je niet alleen structuur aan in een berg bedrijfsspecifieke gegevens, ze krijgen betekenis en zijn daarmee van grote waarde. DataDossier hebben we op 11 april gelanceerd en de eerste succesvolle implementaties zijn een feit.”


De mensen van Hibernis houden van eenvoudige en pragmatische IT-oplossingen. “Software die werkt en dus toegevoegde waarde biedt en die vooral zo gebruiksvriendelijk is dat er ook enthousiast gebruik van wordt gemaakt. DataDossier is een goed voorbeeld. We hebben het product ontwikkeld om MKB’ers in de gelegenheid te stellen structuur aan te brengen in de stapels data die ze in hun bedrijfs-processen gebruiken. DataDossier werkt flexibel en is eenvoudig door gebruikers zelf aan te passen. Dat maakt het geschikt voor elk bedrijf, van start-up tot multinational.”

Werkwijze

De klant kan met de software gemakkelijk zelf questionnaires samenstellen. “Ze configureren in feite hun eigen informatievoorziening. Ze definiëren een module waarin ze de informatie willen vastleggen, koppelen er questionnaires aan en stellen een samengestelde zoekfilter in. Is een ondernemer toch niet helemaal zeker van zijn zaak? Dan helpen we hem graag met het creëren van questionnaires, het invoeren van een eigen huisstijl/template of het configureren van een online geïntegreerd dossier. Wij ondersteunen bij het creëren, instellen, verzamelen en beheren van de gewenste data om betere beslissingen te kunnen nemen voor een organisatie. Maar er kan zoveel meer: koppel acties aan questionnaires en verbeter zo de workflow, download, exporteer of deel data real-time met collega’s, gebruikers of met klanten via email, social media of een eigen link.”

Launching customer

De Stichting Achterhoek werd de ‘launching customer’. “Stichting Achterhoek koppelt overheid, ondernemers en onderwijs in thematafels om bijvoorbeeld de circulaire economie te ondersteunen. Bouwgroep WAM & van Duren betrok ons bij het project. Via DataDossier zijn ze in staat alle afvalstromen op de verschillende bedrijven in de Achterhoek in kaart te brengen. Zo kwam bijvoorbeeld naar voren dat op een bepaald bedrijventerrein acht verschillende afvalvervoerders actief waren. Aan de hand van de verkregen gegevens is het eenvoudig om gericht actie te ondernemen. We hebben DataDossier in enkele dagen voor hen op maat geconfigureerd. Dat is ook de kracht van het product, er komt geen ontwikke-laar aan te pas, je kunt heel eenvoudig de voor jou relevante structuren aanbrengen.”

Voorbeelden

Er zijn al meer voorbeelden van de geslaagde inzet van DataDossier. “We laten bijvoorbeeld onze hele supportafdeling via DataDossier verlopen. Dat zorgt niet alleen voor de correcte weergave van een incident, maar legt ook meteen de ondernomen actie vast. Een onderneming gebruikt het softwarepakket als kennisbank en een andere klant borgt zijn kwaliteitseisen door standaard checklisten in te brengen. DataDossier in enkele woorden? Snel, eenvoudig in gebruik, op maat, flexibel, veilig en vertrouwd en uiteraard met onze eigen customer support.”

Meer weten? Kijk op datadossier.nl

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy